سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که در حال حاضر هر دو در زمینه تولید و نظارت نقشه در کشور فعالیت میکنند همواره دچار چالش فعالیت های موازی و احتمال انحلال و ادغام قرار داشته اند . این مسئله با تغییرات مدیریتی در این دو سازمان و نوع ارتباطات روسای دو سازمان همواره در یک نمودار سینوسی در حال تغییر بوده است .

اخیرا با توجه به متن یک سند زیرخاکی منتشر شده مشخص میشود که این چالش ها حداقل سابقه ای 50 ساله در کشور دارند . این سند که در واقع جلسه شورای اداری سازمان نقشه برداری کشور در مهر ماه 1340 است توسط سازمان نقشه برداری منتشر شده است . بخشی از این صورتجلسه که در خصوص موضوع ادغام سازمان نقشه برداری در ارتش است و توسط سایت ژئوماتیکا بازنویسی شده است را در زیر بخوانید :

جلسه شورای 492 اداری سازمان نقشه برداری

جلسه شورای اداری سازمان نقشه برداری در ساعت 8:30 صبح چهارشنبه 40/7/26 با حضور آقایان مهندس دفتریان، مهندس شمس، مهندس اقتصاد، مهندس غفاری و مهندس بسیطی رئیس سازمان شد.

1- . . . . .

2- . . . . .

3- . . . . .

4- راجع بوضع سازمان نقشه برداری و تعیین خط مشی آینده آن و وظایف و ارتباط آن با سازمان جغرافیایی کشور مذاکره شد نظر شورا این بود که وجود سازمان نقشه برداری برای اجرای برنامه سوم و کارهای عمرانی کشور ضرورت دارد و بعلاوه الحاق آن به دستگاه ارتش که برای تمامی اشخاص و دادن نقشه  محدودیتهایی ایجاد میکند باعث کندی کار میشود و بعلاوه ظاهرا دستگاه ارتش هم بودجه لازم برای اداره سازمان نقشه برداری را ندارد و بعلاوه نوع کارهای سازمان نقشه برداری که تهیه نقشه های بزرگ مقیاس است با نوع کار سازمان نقشه برداری که نقهش های کوچک مقیاس و نقشه های اختصاصی ارتش میباشد فرق دارد لذا بهتر است که سازمان نقشه برداری با حفظ ارتباط کامل با سازمان جغرافیایی ارتش استقلال خود را حفظ نماید.

جلسه در ساعت 10:30 پایان یافت

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 − = 79